Ramai Tak Tahu, Rupa-rupanya Setiap Tiket & Kad Tol Lebuhraya Kita Dilindungi Insurans.. Boleh Claim!


Adakah anda sebagai pengguna lebuhraya PLUS tahu tentang hal ini? 

Setiap Tiket/Kad Tol Lebuhraya yang kita gunakan di negara kita dilindungi Insurans

Sebagai contoh : 

Ketika kita memandu dilebuhraya, berlaku kebocoran tayar atau kerosakan berpunca daripada terlanggar objek dilebuhraya berkenaan (paku, besi dll)...

kita boleh membuat tuntutan kepada Syarikat lebuhraya berkenaan. 

Bagaimana caranya : 
  • Ambil gambar kerosakan/tayar (tayar belum dibuka dari kenderaan dan objek(punca kerosakan). 
  • Kemudian ambil gambar tanda kilometer laluan berkenaan yang terdapat di penghadang jalan/papan tanda. 
  • Selepas itu barulah tukar tayar yang rosak kepada tayar gantian (spare tyre). Setelah itu...pergi ke kedai dan tukar tayar. 
  • Jangan lupa resit dari kedai tayar berkenaan. 
  • Bawa resit bukti pembayaran tol, gambar-gambar berkaitan serta objek (punca kerosakan) dan resit ke pejabat urusan lebuhraya berkenaan untuk tuntutan gantirugi mengikut nilai di dalam resit (claim).
Share on Google Plus
}); });